donderdag 2 september 2010

Wees niet bang dat de wereld vergaat. Het is in Australië al morgen

Hee <3

Eigenlijk moet ik nu huiswerk maken, maar daar heb eventjes geen zin in (:. Ik had namelijk ineens een idee. Nou heb ik wel vaker ideeën, maar dit vond ik toch wel een best goed idee. Ik ga namelijk ook recepten in deze blog zetten. Niet heel vaak, alleen als ik er zin in heb. En ik doe natuurlijk alleen recepten voor overheerlijke dingen. Daarom vandaag als recept:

Chocolate Chip Cookies!


Wat heb je nodig? (voor zo'n 25 cookies) 

125 gram zachte boter 
75 gram kristal suiker 
70 gram lichtbruine basterdsuiker 
snufje zout 
Paar druppels vanille-essence 
2 eieren 
150 gram bloem 
1 theelepel bakpoeder 
100 gram stukjes chocolade ( melk/puur/wit/ of allemaal) 
Hoe moet je het maken? 

Begin met het voorverwarmen van de oven op 200 graden en twee bakblikken te bekleden met bakpapier. Klop de boter met de suiker, het zout en de vanille-essence tot een romig geheel. Klop er vervolgens de eieren doorheen. Voeg ook de bloem en het bakpoeder toe aan het mengsel. Hak de chocolade in kleine stukjes en schep ze door het geheel. Schep nu met een lepel het beslag op de bekleden bakblikken en druk ze een beetje plat, zodat er koekjes ontstaan, maar zorg wel dat er voldoende ruimte tussen de koekjes blijft. 

Zet de bakblikken nu 10 tot 12 min in het midden van de oven, tot ze mooi goudbruin van kleur zijn. Nu nog even laten aflkoelen, en smullen maar. 



Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ze zelf nog niet heb uitgeprobeerd, maar ik hou héél erg van chocola en alles wat daarmee te maken heeft dus eigenlijk moeten ze wel lekker zijn. Als je ze gaat maken of hebt gemaakt: laat een reactie achter van hoe ze waren! Als afsluiting zal ik nog een cute plaatje laten zien.



Is dat niet té schattig?

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

dankjewel voor je reactie, you make my day!